Toimitusehdot

Tilaajan tulee olla vähintään 18-vuotias. 
Tilauksen edellytyksenä tilaajalla on oltava toimiva sähköpostiosoite.
Kaikki Kilpipaja.com Finlandille (myöhemmin Kilpipaja) luovutetut asiakastiedot käsitellään ja säilytetään luottamuksellisesti, katso tietosuojaseloste. Asiakas antaa Kilpipajalle luvan välittää tilausta koskevat tiedot (mukaan lukien henkilötiedot) sähköpostin välityksellä. Mikäli asiakas haluaa laskun sähköpostin sijaan paperilla, veloitetaan tästä 1,90 € lisämaksu.

1) Käyttöoikeudet
Kilpipajan toimittamat kilvet eivät ole tarkoitettu tieliikennekäyttöön! Asiakas sitoutuu laskun maksamalla hyväksymään toimitusehdot ja vastaamaan tuotteen mahdollisesta virheellisestä käytöstä.
Tilaaja vastaa toimittamiensa materiaalien käyttöoikeudesta. Kilpipaja ei tarkasta asiakkaan lupaa kuvan/logon/fontin käyttämiseen, vaan asiakas vastaa niistä itse täysimääräisenä.

2) Toimitusajat
Tuotanto ja toimitus aloitetaan vasta laskun maksamisen jälkeen. Mikäli et ole maksanut laskua noin viikon kuluessa, saat maksumuistutuksen. Mikäli maksu ei ole saapunut maksumuistutuksen jälkeen, niin perumme tilauksesi. 
Kun suoritus näkyy tilillämme, postitamme 1-4 arkipäivän sisällä tekstittömät rekisterikilven taustalevyt. Postissa menee vielä pari päivää, joten jos viikonloppu sattuu väliin, joten kokonaistoimitusaika on korkeintaan viikon. 
Muiden tuotteiden toimitusajat: noin 2-4 viikkoa rekisterikilville ja tekstillä varustetuille rekisterikilven taustalevyille, noin 2-5 viikkoa kaikille muille kilville. 

Kilvet valmistetaan liikennemerkkitehtaassa liikennemerkkien välitöinä. Tämä takaa korkean laadun – mutta varjopuolena toimitusaika saattaa joskus venyä.

Todellisuudessa toimitusaika usein alittuu. Mutta mieluummin yllätämme asiakkaamme iloisesti, kuin pyytelemme anteeksi että emme pysyneet sovitussa toimitusajassa. Kesäkuussa runsaan tilauskannan ja yhteistyökumppaneidemme henkilökunnan kesälomien vuoksi toimitukset saattavat pidentyä. Heinä-elokuussa olemme suljettuna.

3) Palautusoikeus
Tilaustyönä valmistetuilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta. (Kuluttajasuojalaki 6§).
Valmistetun tuotteen vastaanottamisesta kieltäytymistä ei voida tulkita kaupan purkamisena.
Kilpipajan tuotteista ainoastaan tekstittömät rekisterikilven taustalevyt kuuluvat palautusoikeuden piiriin – kaikki muut tuotteet ovat tilaustyönä valmistettuja tuotteita.
Mikäli et ole tekstittömään rekisterikilven taustalevyyn syystä tai toisesta tyytyväinen, sinun tulee tehdä kaupan peruutusilmoitus viimeistään 14 päivän kuluessa sopimuksen tekemisestä (=laskun päiväys) tai tavaran vastaanottamisesta. Jos peruuttamisajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoituksen voi tehdä vielä seuraavana arkipäivänä.
Jos peruuttamisilmoituksen saapumisen ajankohdasta ei ole tarkkaa selvitystä,
postitse lähetetyn ilmoituksen katsotaan saapuneen yritykselle seitsemäntenä päivänä sen lähettämisestä. sähköisesti lähetetyn ilmoituksen päivänä, jolloin ilmoitus on lähetetty.

Peruuttamisoikeuden käyttämiselle ei tarvitse esittää perusteluja
Tilauksen peruuttaminen pitää tehdä vain selkeällä tavalla ilmoittamalla. Selkeyttä lisää paljon se, jos ilmoitat tilausnumeron.

Tavara on palautettava viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä.

Pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen postista ei riitä. Kuluttajan vastuulla on tarvittaessa näyttää, että ilmoitus on tehty.

4) Mahdolliset tuotepalautukset

Kilpipaja ei vastaa palautuskuluista sillä valitettavasti postimaksut ovat suuremmat kuin yhden tekstittömän rekisterikilven pohjan hinta.

Emme myöskään lunasta postiennakolla, luottopakettina tai jälkivaatimuksella lähetettyjä palautuksia. Palautuksesta on ensin sovittava kanssamme. Sopimisen yhteydessä sovimme kuinka tuote palautetaan meille, ja kuinka me palautamme rahat asiakkaalle.

5) Kilpipajan vastuu
Valmistamme tuotteen tarkasti laskussa olevien tietojen perusteella. Asiakas vastaa mahdollisista kirjoitusvirheistä tilausta tehdessä. Tilaukset käsitellään koneellisesti.
Mikäli tuotteen tietoja on muutettu asiakkaan ja toimittajan välisellä sopimuksella (sähköposti/puhelin) netissä tapahtuvan tilauksen jättämisen jälkeen, muutetut tiedot korjataan laskuun. Valitettavasti tilausjärjestelmän puutteista johtuen nämä tiedot eivät tule korjattuna sähköposti-ilmoitukseen, jonka saat kun tuote annetaan postin kuljetettavaksi.
Mikäli toimitamme muun kuin laskussa mainitun tuotteen, korvaamme sen kustannuksellamme alkuperäisessä laskussa mainitulla tuotteella.
Kilpipaja ei vastaa välillisistä tai välittömistä vahingoista, joita asiakkaalle on aiheutunut tuotteen virheellisestä käsittelystä tai säilytyksestä tai sen johdosta, ettei tilausta ole vastaanotettu tai toimitettu toimitusehtojen mukaisesti.
Kilpipajan vastuu rajoittuu korkeintaan tuotteen hintaan mikäli tuotetta ei saada toimitetuksi.
Kilpipaja ei vastaa tarran mahdollisesta irtoamisesta tekstillä varustetuista rekisterikilven taustalevyistä.

6) Mahdolliset reklamaatiot
Laatumme on erittäin korkea, ja sen pitäminen korkeana on meille kunnia-asia. Jos tuotteessa on kaikesta huolimatta selvä virhe, niin kaikista palautuksista on aina sovittava kanssamme etukäteen. Viallinen tuote vaihdetaan ainoastaan vastaavaan uuteen tuotteeseen. 
Mahdolliset huomautukset tuotteen laatua tai sisältöä koskien tulee tehdä 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.
Mikäli tuote on vahingoittunut kuljetuksen aikana, niin asiakkaan tulee tehdä välittömästi vahinkoilmoitus postille ja toimittaa meille kopio sekä valokuva vaurioituneesta tuotteesta. vasta tämän jälkeen valmistamme ja toimitamme uuden tuotteen vaurioituneen tilalle.

7) Toimittaminen ja vastaanottaminen
Toimitamme tuotteet vain Suomeen postin kautta.
Saat sähköpostilla ilmoituksen tuotteen lähettämisestä sekä seurantatunnuksen, jonka avulla voit seurata paketin liikkeitä http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/seuranta/#/ sivujen kautta.
Pakettia säilytetään postitoimipaikassa saapumisviikon lisäksi kaksi (2) täyttä kalenteriviikkoa. 

8) Paketin mahdollinen uudelleenlähettäminen
Mikäli et ole noutanut lähetystä määräajassa, se palautuu lähettäjälle
Mikäli antamassasi osoitteessa on postin mielestä jotain epäselvyyksiä, niin lähetys palautuu meille.
Tällöin yritämme ottaa yhteyttä asiakkaaseen niillä yhteystiedoilla jotka asiakas on meille ilmoittanut. Mikäli asiakas ei ole antanut puhelinnumeroa, niin yritämme tavoittaa asiakkaan 3 kertaa (1 krt/ kk) sähköpostilla, ja sen jälkeen lähetämme paperikirjeen. Kilpipaja ei vastaa tuotteen säilytyksestä 3 kk jälkeen, emmekä palauta rahoja, mikäli tuotetta ei ole postista noudettu eikä yhteydenottopyyntöihimme ole vastattu.
Kilpipaja ei vastaa mahdollisista uudelleenlähetyskuluista. Uudelleenlähetyskulut ovat kaksi kertaa ensimmäisen lähetyksen toimituskulujen suuruinen (joudumme ensin maksamaan palautuksen, ja sitten uudelleenlähettämisen).
Mikäli posti ei ole toimittanut sinulle saapumisilmoitusta, ja joudut maksamaan lähetyskulut kahteen kertaan, voit tehdä asiasta korvausvaatimuksen postille. Kokemuksemme mukaan keskimäärin yksi sadasta lähetyksestä hukkuu postin syövereihin. Tästä johtuen emme voi taata toimitusaikoja.
Huom! Mikäli olemme lähettäneet paketin Virosta, ja et ole saanut saapumisilmoitusta, niin korvausvaatimus saapumattomasta saapumisilmoituksesta tulee tehdä Viron postiin (omniva.ee).
Mikäli olemme lähettäneet paketin Suomesta, etkä saa saapumisilmoitusta, ja paketti jää tämän vuoksi saamatta, niin korvaushakemus tulee tehdä Suomen postiin (posti.fi).

9) Kilpipaja voi muuttaa toimitusehtoja ilman eri ilmoitusta.

8.6.2018 Kilpipaja.com Finland – Suomalaisen rekisterikilpikulttuurin edelläkävijä

Kilpipaja.com Finland tietosuojaseloste

Olemme sitoutuneet EU:n yleinen tietosuoja-asetuksen (2016/679 “GDPR”) noudattamiseen.

Asetuksen tarkoituksena on lisätä yksilön oikeuksia omien henkilötietojensa hallinnassa ja käsittelyssä.

Rekisterinpitäjällä on tietosuoja-asetuksen mukaan velvollisuus informoida selkeällä tavalla rekisteröityjä. Tämä seloste täyttää informointivelvoitteen.

1. Rekisterinpitäjä 

Kilpipaja.com Finland
Muukonkankaantie 9
53400 Lappeenranta

Yhteystiedot rekisteriä koskevissa asioissa: 
Jukka Repo Jukka(ät)kilpipaja(dot)com

2. Rekisteröidyt
Kilpipaja.com Finlandin asiakkaat

3. Rekisterin pitämisen peruste ja käyttötarkoitus
Henkilötietoja käsitellään vain ennalta määriteltyihin tarkoituksiin, jotka ovat seuraavat:
1. Tilattujen tuotteiden perille toimittaminen. Peruste tietojen tallentamiseen: asiakkuuteen perustuva oikeutettu etu. Rekisteriä käytetään asiakassuhteen hoitamiseen.
2. Keräämme henkilötietoja myös markkinointia (uutiskirje) varten. Henkilötietojen käsittelyn oikeusperusteena on tällöin suostumus.

4. Rekisteriin tallennettavat henkilötiedot
Asiakasrekisteri sisältää yhteystiedot: nimi, osoite, sähköposti ja puhelinnumero, IP-osoite, sekä asiakastiedot: tiedot tilatuista tuotteista

5. Rekisteröidyn oikeudet
Rekisteröidyllä on seuraavat oikeudet, joiden käyttämistä koskevat pyynnöt tulee tehdä osoitteeseen jukka(ät)kilpipaja(dot)com tai Kilpipaja.com Finland, Muukonkankaantie 9, 53400 Lappeenranta

Tarkastusoikeus

Mikäli asiakas on rekisteröitynyt asiakkaaksi, hän voi milloin tahansa muuttaa ja täydentää tietoja MyCashflow verkkokaupan hallintatyökalulla.

Rekisteröity voi tarkistaa tallentamamme henkilötiedot. Itseään koskevat tiedot on mahdollista tarkastaa maksuttomasti kerran vuodessa. Pyynnön yhteydessä meidän tulee varmistua pyynnön esittäjän henkilöllisyys luotettavalla tavalla.

Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että pyynnön esittäjän tulee ilmoittaa meille nimensä, osoitteensa ja sähköpostiosoitteensa, ja van mikäli tiedot täsmäävät, voimme kertoa mitä tietoja samasta henkilöstä on rekisteriimme tallennettu.

Oikeus tietojen oikaisemiseen
Rekisteröity voi pyytää oikaisemaan häntä koskevat virheelliset tai puutteelliset tiedot.

Vastustamisoikeus
Rekisteröity voi vastustaa henkilötietojen käsittelyä, mikäli kokee, että henkilötietoja on käsitelty lainvastaisesti.

Suoramarkkinointikielto
Rekisteröidyllä on oikeus kieltää tietojen käyttäminen suoramarkkinointiin.

Poisto-oikeus
Rekisteröidyllä on oikeus pyytää tietojen poistamista, jos tietojen käsittely ei ole tarpeen. Käsittelemme poistopyynnön, jonka jälkeen joko poistamme tiedot tai ilmoitamme perustellun syyn, miksi tietoja ei voida poistaa.

On huomioitava, että rekisterinpitäjällä voi olla lakisääteinen tai muu oikeus olla poistamatta pyydettyä tietoa. Rekisterinpitäjällä on velvollisuus säilyttää kirjanpitoaineisto Kirjanpitolaissa (luku 2, 10 §) määritellyn ajan (10 vuotta) mukaisesti. Tämän vuoksi kirjanpitoon liittyvää aineistoa ei voida poistaa ennen määräajan umpeutumista.

Suostumuksen peruuttaminen
Jos rekisteröityä koskeva henkilötietojen käsittely perustuu ainoastaan suostumukseen, eikä esim. asiakkuuteen tai jäsenyyteen, voi rekisteröity peruuttaa suostumuksen.

Rekisteröity voi valittaa päätöksestä tietosuojavaltuutetulle
Rekisteröidyllä on oikeus vaatia, että rajoitamme kiistanalaisten tietojen käsittelyä siksi aikaa, kunnes asia saadaan ratkaistua.

Valitusoikeus
Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojavaltuutetulle kantelu, jos hän kokee, että rikomme henkilötietoja käsitellessämme voimassa olevaa tietosuojalainsäädäntöä. Tietosuojavaltuutetun yhteystiedot: www.tietosuoja.fi/fi/index/yhteystiedot.html

5. Säännönmukaiset tietolähteet
Kilpipaja.com Finlandin tilausjärjestelmä: paja.mycashflow.fi Asiakasrekisterin tiedot saadaan tilauksen yhteydessä.

6. Säännönmukaiset tietojen luovutukset
Luovumme tietoja yhteistyökumppaneille, jotta voimme toimittaa asiakkaan tilaamat tuotteet: AS TREV-2 Grupp, Lilleplast OÜ ja Nettitarra.

Kaikki em. yritykset ovat sitoutunut noudattamaan tietosuoja-asetuksen vaatimuksia. Tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille, ellei se ole tilattujen tuotteiden toimittamisen kannalta välttämätöntä.

Olemme varmistaneet, että kaikki palveluntarjoajamme noudattavat tietosuojalainsäädäntöä. Käytämme säännönmukaisesti seuraavaa palvelutarjoajaa tilausjärjestelmän ja asiakasrekisterin ylläpitämiseen: Mycashflow.fi josta vastaa Pulse 247 Oy, Pulse247 OY:n tietosuojaseloste:
https://www.mycashflow.fi/tietosuojaseloste/

7. Käsittelyn kesto
Tiedot säilyvät Kilpipajan asiakasrekisterissä niin kauan kunnes asiakas toivoo niitä poistettavan, tahi yritys lopettaa toimintansa. Tietosi säilyvät kirjanpitoaineistossa vähintään kuuden (6) vuoden ajan.
Tavarantoimittajat poistavat tiedot 1 kk tuotteen lähettämisen jälkeen.

8. Tietojen suojaus
Rekisteriä käyttävät ainoastaan henkilöt joiden toimenkuvaan sen käyttö kuuluu.
Rekisteri on suojattu ulkoapäin palomuuri- ja salasanasuojauksin. Kirjanpitoaineisto säilytetään lukitussa kaapissa

9. Henkilötietojen käsittelijät
Rekisterinpitäjä ja tämän työntekijät käsittelevät henkilötietoja. Voimme myös ulkoistaa henkilötietojen käsittelyn osittain kolmannelle osapuolelle, jolloin takaamme sopimusjärjestelyin, että henkilötietoja käsitellään voimassa olevan tietosuojalainsäädännön mukaisesti ja muutoin asianmukaisesti.

10. Tietojen siirto EU:n ulkopuolelle
Henkilötietoja ei siirretä EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle.

11. Automaattinen päätöksenteko ja profilointi
Emme käytä tietoja automaattiseen päätöksentekoon tai profilointiin.

12. Kilpipaja voi muuttaa tietosuojaselostetta ilman eri ilmoitusta.

6.6.2018 Kilpipaja.com Finland – Suomalaisen rekisterikilpikulttuurin edelläkävijä